Sunday, March 11, 2012

Scandinavian Sunday: Lilla Loppan

Image courtesy of Lilla Loppan


Jag ska försöka mej på att ha ett återkommande tema här på bloggen. Eftersom allt skandinaviskt ligger mej varmt om hjärtat så blev valet enkelt, temat blir Skandinavisk Söndag. Dessutom så är det som tema lagom flummigt, så jag kan skriva om mat, design, resor - ja allt skandinaviskt helt enkelt.


Idag tänkte jag dela med mej av ett projekt som hållit (och förhoppningsvis kommer att hålla i fortsättningen också) min vän Ulrika sysselsatt. Hon har nämligen gjort slag i saken och ska nu öppna en liten butik för barnkläder. Butiken heter Lilla Loppan och den öppnar i Pargas den 17 mars, klockan 10! Butiken har en egen Facebook-sida som ni hittar här. Butiken ligger på Jonsängsvägen 4 och kommer att ha öppet tisdag-fredag kl 17-19 och lördag kl 10-15.Nätbutiken kommer att öppna lite senare i år. 

Butiken kommer att sälja mestadels skandinaviska märken, i synnerhet såna som inte säls av så många andra finska butiker. Till urvalet hör bland annat Phister & Philina, Creamie och Racoon.


Jag är jätteglad för min kompis skull, dethär här hon drömt om att göra länge och jag är säker på att hennes butik kommer att bli en succe! Jag väntar på att jag själv ska få besöka butiken, tillsvidare får jag nöja mej med att skicka in en agent i form av min mamma! Så om ni har vägarna förbi Pargas, titta då gärna in och hälsa från mej!

I' making an attempt to post weekly on a particular theme, enter Scandinavian Sundays. It will be about anything Scandinavian; food, design, travel.

This week I wanted to highlight a project that is keeping my friend Ulrika very busy! She is opening up a children's clothing store called Lilla Loppan (Little Flea, which is sort of a term of endearment in Swedish) in her home town of Pargas. You can find the shop's Facebook page here. The shop is opening this coming Saturday, which means that she is really busy with putting everything in place. It is something that she has been dreaming about for such a long time, it is so great to see dreams come true! I wish my friend all the best, I am confident that her shop will be a success!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...